Technický koutek

Nedílnou součástí práce na lodi je i údržba a opravy paluby. Jedním z úkonů, které se vyznačují senzačním vzájemným poměrem vynaložené námahy a optického efektu je natírání teakových částí palubní výbavy příslušným olejem. Po bývalém majiteli zbyly na lodi dvě lahvičky přípravku Star brite teak oil. Nejedná se samozřejmě o olej, který by byl...

Koncový díl výfuku je součástí marinizace motoru. Na vývod výfukových plynů ve vnitřní trubce navazuje vnější roura - mezi obě roury se pumpuje chladící voda, která je pak odváděna spolu s výfukovými plyny navazující rourou mimo trup lodě.

Naše loď je vybavena dvěma stěhy, z nichž ten vnější je upevněn na konci bowspritu a ten vnitřní před víko chain lockeru. Zevnitř je stěh upevněn komplikovanou konstrukcí- nosníkem vlaminovaným zevnitř do prostoru chain lockeru, resp. do přídě. Už ve Španělsku jsme zjistili, že nosníček je bůhví proč vyroben částečně z nerezu a částečně z běžné...

Jak zjistit že máte zrezlou palivovou nádrž? Nejlepší metodou je poslat partu kamarádů, aby Vám odvezli loď. Zkušení kolegové se těsně před odjezdem pozastaví nad tím, že do 500 l nádrže už načerpali více než 550 litrů a nakonec zjistí i to, že bilge je plný nafty. Z toho už je snadno odvodit, že nafta z nádrže teče minimálně stejně...

Koupě lodě jest nesmírně paradoxním procesem. V okamžiku, kdy jsem po několika letech hledání na internetu dospěl na jaře 2021 do fáze realizace návštěvy vybrané lodě a okolnosti vyžadovaly chladné uvažování a přísnou disciplínu, nacházel jsem se velmi blízko jakési psychóze, kdy jsem nebyl schopen kriticky vnímat varovná znamení a vynakládal jsem...

© 2022 Classic-Sailing Praha. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky